CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, January 23, 2009

HAPPY BESDAY PRINCESS

Today .........jam 10.23pm...........genap ler my princess nie umur 2 tahun ........kejap jer masa berlalu yerk sayang ........anak mama makin membesar, makin bijak, makin nakal dan yg pasti, kasih sayang mama & papa tak pernah luntur buat mu .............Batrice adalah hadiah teristimewa buat mama and papa ...............mmg sudah di takdirkan mama & papa jadi ibu bapa batrice......mama & papa dipertanggungjawabkan utk mencorak Batrice dan mama & papa jugak ler di beri kesempatan utk menyayangi dan di sayangi oleh mu. Semoga anak mama jadi anak yg terbaik di kalangan yg terbai. Doa mama buat Batrice sentiasa mengiringi perjalanan hidupmu sayang.

Pada hari ini, 2 tahun yg lepas ............. zana betul2 rasa bagikan bermimpi. Setelah 2 tahun berusaha utk mempunyai anak sendiri, setelah 2 kali zana keguguran ........akhirnya Allah "kurnia"kan sang puteri buat kami ........... hanya Allah saja yg tahu bagaimana perasaan yg bersarang dlm hati kami. Pelbagai persoalan bersarang dalam minda mama & papa ini, batrice :

1) Adakah kami mampu utk memikul tanggungjawab mendidikmu puteri?
2) Adakah mampu kami memenuhi segala keperluanmu puteri?
3) Adakah mampu kami menyayangi dan berlaku adil pada mu puteri sehingga kamu besar kelak?
4) dan terakhir sekali, adakah kamu akan tetap menyayangi kami sehingga ke akhir hayat mu wahai puteri?

Mama x ada jawapan bagi persoalan di atas .......... tp apa yg pasti, Mama & Papa akan berusaha utk memberikan yg terbaik buat puteri hati Mama & Papa. Berusaha menyayangi mu puteri setelus hati kami walaupun sampai satu ketika Allah turunkan rezeki buat Mama mengandung lagi. Insya Allah, kasih sayang takkan berubah kerana Batrice adalah "kurniaan" dari Allah di saat kehidupan Mama & Papa di selubungi kesunyian.

SEMOGA ANAK MAMA & PAPA INI SENTIASA DALAM PERLINDUNGAN, KEBERKATAN DAN DI CUCURI RAHMAT SENTIASA ...........mama sayang kami setulus hati mama dan kasih itu takkan berubah . Salam sayang buat sang puteri.

*** 7 hari after born ***

*** 1 month after born ***

*** her 1st smile for her Mama & Papa ***

*** she's now !!! ***

(*** kadang kala tawa ini tak menggambarkan kisah hati yg sebenar ..........)

42 Kata Mereka:

Mrs. Hasanif said...

hepi besday batrice syg.... terharunya baca story zana.. moga batrice jadi anak yg solehah..insya-Allah

zana samalah ..aku pun lama gak nak dpt maryam.. tp aku x pernah keguguran.. al-hamdulillah dapat gak rezeki kite kan.. ni aku tgh usaha nak anak ke 2..tp belum ada rezeki lg.. hurmmm.....

liwaniel said...

happy birthday batrice...semoga jadi anak yg solehah

sWeEtdARLinG said...

happy burfday to batrice....

semoga semakin pintar dari hari ke hari... semoga dapat menceriakan ibubapa... semoga menjadi anak yang solehah dan berguna untuk membimbing keluarga kelak!!

Iena@MaMaJannah&Rizqi said...

HEPPY BIRTHDAY SAYANG..dOA AUNTIE SEMOGA BATRICE SENTIASA DIBAWAH LINDUNGANNYA..AMINNN
Memang benar kata mama batrice, batrice adalah kurniaan terindah buat mereka..kasihi mereka dan cintai mereka..
Auntie doakan yg terbaik untuk batrice..
Salam sayang dari kami semua..

Sham Ummi Echa said...

HEPI 2ND BESDAY BATRICE.. smoga batrice tidak lupa akan jasa mama n papa yg menjaga dan mmbelai mu dgn penuh perhatian dan ksh syg.. semua yg terbaik utk batrice..insyaallah

MAMA IQA said...

happy bday batrice..semoga jadi yg terbaik di kalangan yg terbaik..semoga menjadi anak yg solehah, yg sentiasa menyenangkan hati mama n papa, semoga dpt menjadi seorg yg berguna kelak..

muahs skit kat pipi gebu batrice tu!

Puan Iza said...

Happy birthday to you....happpy birthday to you....happy birthday to Batrice....

Semoga menjadi anak yg solehah buat mama dan papa....:-)

Terharu baca cot\retan zana kali nie....mmg tak dinafikan yg anak adalah kurniaan yg paling mahal kan....anak adalah pelengkap kehidupan kita dalam rumahtangga....sayangilah anak anda! :-)

mamazana said...

Happy Birthday 2nd years to Sweet Batrice...

madam CT said...

hepi besday batriceee
dgr ckp mama yer dear..

Mrs. Hasanif said...

re: xde..ada la aku penah p urut thn lepas... pastu ni aku mkn asid folik ..dr suh mkn .. tggu lg 2-3 bulan klu xde lg br dr bg aku ubat kesuburan... time peot br leh mkn.. x hengat la nama ubat tu..

Mak Su said...

wah, dah dua tahun dah... happy birthday, moga terus berjaya dan menjadi buah hati yang membahagiakan ibubapa

Hirda Ibrahim said...

hepi 2nd besday batrice!!

syahdu aku bc ayat2 ko tulis ni zana.. nih kalu batrice besar, bc entry ni mau meraung nihh.. isk isk..

rezeki masing2 kan? ada yg senang dpt anak, ada yg susah. aku jenis senang kot, 1 mnth kawin dh preggy.

Insyallah..aku doakan batrice membesar jadi apa yg ko & hubbby doakan... aminnn...

elly said...

happy besday batrice! semoga batrice jd anak yang baik, solehah, mendengar kata, bijak, dan jadilah insan berguna kepada negara dan agama ye sayang!
muahhhpp dari mama qimie...

ratna said...

HAPPY BDAY!!! SEMOGA PANJANG UMUR DAN SENTIASA SIHAT & DIMURAHKAN REZEKI...AMIN...

ps... bole bg alamat awak kat kita? utk simpanan alamat2 blogger2. email kita yer di ratna@heritage.gov.my

As said...

Happy B'day Batrice... tomei dia masa kecik2...
x banyak pun berubah... suka tgk...
semoga dipanjang kan umur & dimurahkan rezeki... moga menjadi anak yg soleh & chumelll selalu... heheheh

Cik Puan Mimi said...

Happy Birthday Batrice..

Semoga Batrice jadi anak yang baik, solehah,rajin taat pada mama dan papa

Zana, setiap yang bergelar ibu bapa pasti mampu untuk membahagiakan anak-anak dia..dan setiap anak pasti menghargai kasih sayang yang dicurahkan oleh ibu dan bapa dia.. insyallah

mama mya said...

hepi besday batrice semoga batrice membesar ngan sihat menjadi anak yg solehah..

kejap jek kan zana.. pejam celik dah 2 tahun..

semoga zana n family bahagia selamanye

my qaseh said...

Selamat Ulangtahun yg ke-2 sayang Batrice..mdah2an akn menjadi ank yg berguna pd kedua org tua mu..sebak sya dgar awk nya wish tuk ur princess..tsgtlaa touching huhu..Ciumkan Batrice tuk sya yea..

wansteddy said...

happy besday anakanda batrice.... rsa cam sekejap je masa berlalu kan... cm smlm je smbut hari kelahiran harini dh makin injak setahun...

Sidratul Muntaha said...

salam
happy birthday buat ur princess..
hehhe..my prince already reach one year old last 2nd january..
hmm..tgh ur baby gal..rasa cam nk tmbah plak!
ahaks..
so..kenalh tgk mamabatrice ni selalu..geee..nk amik berkat dpt baby gal plak..
moga2 jdi ank yg solehah selalu dan ptuh kedua ibu bapa.
amin...

oli said...

happy 2nd birthday to batrice...
semoga sihat, bijak dan happy selalu...
cayanggggg batrice...

~~ciklinn~~ said...

happy besday batrice..... semoga batirce jadi anak yg solehah dunia dan akhirat..aminnnn

sekejap jerkan batirce dah 2 thn...

azie(mama auni& erin) said...

Selamat hari lahir batrice.....besar dah...

k.nurul said...

hepy besday 2 batrice
moga mnjd anak yg solehah n brjaya dunia akhirat..aminn.. ;)

Yatt said...

slmt ulang tahun pada batrice..smg dpanjangkan umur, jadi anak yg solehah dunia akhirat n ceria selalu..aminn

insyAllah berkat doa n usaha satu hari nnt Allah akn makbulkannya..aku pun dulu cam ko gak nok..dah puas berusaha..n kekadang timbul rasa kecewa n putus asa..tp alhamdulilah Allah maha menyayangi..yg penting korang jagalah "kurniaan" ini dgn sebaik mungkin..

Jasfyra said...

happy birthday dear..
may all ur wish comes true

Sidratul Muntaha said...

ngeh ngeh ngeh
yup
mmg kinting
aloh
muke ikut babah dia
tu yg cam pmpuan sikit n also rambut babah dia mmg kinting masa kecil
klu zana nk thu
aqil sebijik rupa babah dia masa kecil
mata,mulut,putihnyer n also rambut kinting tu
hehehhehe
cume idung tu jer ikut ayu
hihihi
bkn ape tgk mamabatrice ni selalu
nk amik yg manis2 supaya baby gal kita nnti manis
hihihihi
takderlah ikut muke kita nnti
muke jantan
hehehhee
apapun.
nk wih ur princess sekali lagi
n also
geram ler tgk lips n pipi dia..
seksi tu..
ciumkn batrice utk ibu aqil ni
daa...

mrs khairul said...

happy birthday to princess batrice..may god bless you..live happily with your beloved mom & dad..be a good girl..stay cute ok....

zana, insyaallah..doakan yg terbaik utk anak2 kita..semua ibubapa nak kan yg terbaik utk anak2 mereka..

re:weh mak ko tailor eh..mak aku pun tailor tapi tailor utk famili sendri..hahaha.dia x amik tempahan sbb adik beradik aku kan ramai..mana sempat kan..

actually aku mmg pandai jahit..tapi cuma reti wat baju kurung jek..tu yg rasa rindu sgt nak pegang sewing machine nih..skg mana de masa nak buat tu semua..stakat jahit butang tertanggal boleh lah..dolu time sekolah bila nak raya mak aku soh anak2 pomppuan dia wat baju sendri..kami lumba sapa dpt siapkan paling cepat..kelakar kan..

yantz-yeem said...

hepy birthday pingces!!!smuga jadik anak yg soleh, beriman dan mendengar kata...seta membesar dgn sihat dan ceria...

Monkey D Luffy said...

harap batrice dapat baca entri ni dan entri2 yg lainnya pada masa hadapan...

touching lak aku

Jue ~ mama DnD said...

eppy befday to cutey princess Batrice... semoga menjadi penyejuk hati & mata mama & papa mu selamanya...
zana .. terasa hiba di hati baca coretan hati zana...

ai said...

EPPI BESTDAY BATIRICE!!!

BE A GUD GURL YA..MAKE UR PARENTS PROUD!!! ;)

MamaHana said...

salammm....... hepi besday tuk Batrice. mamalinda doakan semoga batrice panjang umur, murah rezeki, sihat selalu dan jadilah anak yg solehah agar dapat membantu kedua ibu bapa kelak.... bersyukurlah batrice kerna mempunyai seorang mama dan papa yg amat menyanyangi mu....

Emy Omar said...

Happy Birthday Batrice..be a good girl ye..semoga batrice menjadi anak kebanggaan Mama & Papa Batrice suatu hari nanti,insyallah

Linda+Ghazi said...

hepi besday batrice..and tahniah to mama&papa yg bjaya jd the best parent batrice ever had :)

yong said...

selamat hari lahir buat batrice...semoga membesar menjadi seorang anak yang berjaya dunia dan akhirat ye... sayang mama papa batrice tau..spt mana mereka sayang batrice!

sedih pulak bila aku baca citer psl mu kali ni...dpt aku raskan tika ni saat kepayahan nak dpt anak...masa ngandungkan chem dulu..cpt pulak..nak conveive yg 2nd ni alahai, mcm2 dugaan lah...tak pe kan zana, rezeki kan ditentukan oleh Allah..ada rezeki ada lah..yang penting kita kena berusaha ye tak??

Leenoh said...

Dua hari berada di Kluang,
Tidak sempat ke Tanjung Pengelih.
Memberi pendidikan penuhi ruang.
Semoga anak menjadi Solih

Ena said...

epi belated besday to batrice..
lor bagusnye..save bajet besday dekat ngan papa.. mama takmo join skali ke hehehe..

anyway epi besday ye the little cute princess...

Dee said...

eppi belated besday batrice..be a good girl..n make ur parents proud okeh!

PerantauSepi1306 said...

eppy belated besday batrice.. semoga menjadi yang terbaik buat mama dan papa mu insyaallah :D

Norsham said...

happy belated bday to batrice. semoga membesar sebagai insan + anak yg solehah dan di mudahkan segala urusan di dunia dan juga akhirat. amin

aimi @ kamalina said...

alahai...sori yek lambat wish batrice ni.. happy belated birthday sayang..comeinya pic batrice masa baby... semoga batrice membesar sbg anak yg solehah..harapan mama & papa tu... amin...