CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, March 26, 2009

HAPPY 5th ANNIVERSARY to US

**DOA ISTERI UNTUK MENYATUKAN HATI SUAMINYA DENGANNYA**

أللَّهُمَّ لَكَ الحَمْدُ وَلَكَ الشُّكْرُ كَمَاأنْتَ أهْلَ لَهُوَكَمَا يَنْبَغِي لِجَلاَلِ سُلْطَانَكَ وَلِكَرِيمِ وِجْهِكَوَعِزِّ جَلاَلِكَ اِذْ يَسَّرْتَ لِي هَذَا الزَّوْجَ, أللَّهُمَّأجْعَلْهُ قُرَّةَ عَيْنٍ لِى وَعَوْناً عَلَى طَاعَتِكَاللَّهُمَّ اجْعَلْنِي لَهُ سُكْناً وَعَلَيْهِ نَاصِيَةً مُبَاَرَكَةًاللَّهُمَّ حَبِّبْنِي اِلَيْهِ وَحَبِّبْهُ اِلَيَّوارْزُقْنَا الذُّرِّيَّةَ الصَّاِلحَةَ لَّتِى بِصَلاَحِهَا صَلاَحَ دِيْنِنَا وَدُنْيَانَا اللَّهًمَّ اجْعَلْ مَا بَيْنِي وَبَيْنَهُ مِثْلَ مَا بَيْنَ عَلِيًا وَفَاطِمَةًاللَّهُمَّ ألِّفْ بَيْنَ قَلْبِي وَقُلُوْبِ أهْلِهِ بِرَحْمَتِكَ يَا ارْحَمَ الرَّاحِمِيْنَاللَّهُمَّ اسْتُرْ عَنْهُ عُيُوْبِي وَاسْتُرْ عَنِّي عُيُوْبَهُوأظْهَرْ لِي مَحَاسِنَهُ وارْضَنِي بِمَا رَزَقْتَنِي وَبَارِكْ لِي فِيْهِِاللَّهُمَّ سَخِّرْ لِي زَوْجِي,اللَّهُمَّ يَسِّرْ أُمُورِي مَعَهُ وَصَرِّفْ عَنِّي شَرَّهُوَأقْنَعْنِي بِهِ وَأقْنَعْهُ بِيأللَّهُمَّ اجْعَلْنِي بِعَيْنِهِ كَبِيْرَهُ وَفِي عَيْنِي صَغِيْرَهُأللَّهُمَّ أفْتَحْ بَيْنِي وَبَيْنَ زَوْجِي وَأَهْلِي وَأنْتَ خَيْرَ الْفَاتِحِيْنَاللَّهُمَّ يَاجَامِعَ النَّاسِ لِيَوْمِ لاَ رَيْبَ فِيْهِ ,اجْمَعْ بَيْنِي وَبَيْنَ زَوْجِي عَلَى خَيْرٍاللَّهُمَّ اجْعَلْنِي لَهُ كَمَا يُحِبُّ وَاجْعَلْهُ لِي كَمَا اُحِبُّ,وَاجْعَلْنَا لَكَ كَمَا تُحِبُّاللَّهُمَّ اجْعَلْ قَلْبَ زَوْجِي مُعَلَّقٌ بِحُبِّكَ ثُمَّ حُبِّ نَبِيِّكَ ثُمَّ حُبِّياللَّهُمَّ يَا وَلِيَّ نِعْمَتِي وَيَامَلاَذِي فِي كُرْبَتِياجْعَلْ نَقْمَتَهُ عَلَىَّ بَرْداًً وَسَلاَماًً كَمَا جَعَلْتَ النَّارَ بَرْداًً وَسَلاَماً عَلَى أِبْرَاهِيْمَأللَّهُمَّ أهْدِيْهِ اِلَى مَاتُحِبُّ وَتَرْضَيأللَّهُمَّ أَيْقَنْتَ قَلْبِي بِكَ بِأَنِّي لاَ أُهْلِكَ وِانْتَ مَعِيأللَّهُمَّ آمِينأللهُمَّ آمِينأللهُمَّ آمِين


~DOA SEORANG ISTERI~

Ya Allah bagi Mu segala kepujian dan kesyukuran sebagaimana layak untuk Mu dengan kebesaran kekuasaanMu dan kemulian wajahMu dan ketinggian kemulianMu yang bilamana Engkau menjadikan dia sebagai suamiku.

Ya Allah Engkau jadikanlah dia penyejuk mataku dan pembantu untuk aku mentaati Mu

Ya Allah Engkau jadikanlah aku sebagai penenang untuknya dan penasihat yang diberkati

Ya Allah Engkau kasihkan aku kepadanya dan kasihkanya kepada aku

Dan rezekikan kami zuriat yang soleh yang menjadi kebaikan kepada agama dan dunia

Ya Allah jadikan antara kami berdua sebagimana antara Ali dan Fatimah

Ya Allah satukan hatiku dengan hati-hati ahli keluarganya dengan rahmatMu Wahai Yang Maha Pemurah

Ya Allah tutupilah keburukanku padanya dan tutupilah keburukannya kepada ku

Dan perlihatkanlah kepadaku kebaikannya dan redhakan aku apa yang telah Kamu beri kepadaku dan berkati aku padanya

Ya Allah permudahkanlah ia bagi ku dan permudahkan urusanku bersamanya dan jauhikanlah aku keburukannya
Jadikanlah aku berpuashati dengannya dan dia berpuashati denganku
Ya Allah jadikanlah aku dimatanya hebat dan jadikanlah ia dimataku kecil

Ya Allah bukakanlah antaraku dan suamiku dan ahli keluarganya sesungguhnya Engkau sebaik-baik pembuka

Ya Allaha yang menghimpunkan manusia pada hari Kiamat, himpunkan aku dan suamiku dalam kebaikan

Ya Allah Engkau jadikan aku sebagaimana yang ia sayangi dan jadikan ia sebagaimana yang aku sayangi dan jadikan kami sebagaimana yang Engkau sayangi

Ya Allah Engkau jadikan hati suamiku tergantung kepadaMu dan kemudian tergantung kepada rasulMu dan kemudian kepadaku

Ya Allah Engkaulah yang menguruskan kenikmatan dan kelazatan dalam kesusahanku,
Jadikanlah kegarangannya terhadapku suatu kesejukan dan keselamatan sebagaimana engkau jadikan api ke atas nabi Ibrahim suatu kesejukan dan keselamatan

Ya Allah berikanlah petunjuk kepadanya sebagaimana yang Engkau kehendaki dan redha

Ya Allah Engkau yakinkanlah hatiku bahawa sesungguhnya aku tidak akan dicelakai dan Engkau sentiasa bersamaku

Ya Allah perkenankanlah
Ya Allah perkenankanlah
Ya Allah perkenankanlah

Tarikh 26 Mac ............ 5 tahun yang lalu.......... SAH lah daku bergelar seorang ISTERI kepada suami tercinta, HEMLIN.........semoga ikatan perkahwinan kita berkekalan hingga ke akhir hayat dan kasih sayang di antara kita semakin subur setiap hari, papa. Terima kasih kerana menerima mama dengan segala kekurangan yang ada............LOVE U FOREVER !

Kenangan di hari terindah :-

~ Semoga ikatan perkahwinan ini berkekalan buat selama2nya dan Kasih Sayang antara kita kian subur dari hari ke hari ~




34 Kata Mereka:

Puan Iza said...

Zana...Happy5th anniversary to both of you...

Semoga ikatan perkahwinan akan kekal hingga akhir hayat dan semoga bahagia selalu di samping famili tercinta :-)

As said...

Happy 5th Anniversary... Moga kekal ke akhir hayat hendaknyer....

♥ Cik Puan Mimi ♥ said...

Happy 5th Anniversary.. semoga jodoh kalian berpanjangan hingga ke akhir hayat .. amin

Jade said...

Tahniah... Happy 5th Anniversary.. Moga kekal hingga akhir hayat :)

Hirda Ibrahim said...

Hepi 5th anniversaty zana & hemlin...
moga berkekalan ke akhir hayat..aminnn..

ps: laki ko menten je kan since dulu. laki aku naik skit badan. tapi aku naik BANYAK. LOL

mrs khairul said...

zana selamat ulangtahun ke 5..moga kalian bahagia di samping anak2 hingga nafas terakhir..

shi3la said...

Zana...Happy5th anniversary to both of you...moga bahagia milik kalian hingga akhir hayat..

mamazana said...

Happy 5th Anniversary...

Semoga ikatan perkahwinan ini berkekalan buat selama2nya. Amin

Mamanya 5th Anniversary coming soon....lalalala...

sis_nita said...

semoga loving2 yerr selama-lamanyerrr..

mama mya said...

hepi anniversary semoga berkekalan selama-lamanya :)

liwaniel said...

happy anniversary zana...semoga kekal bahagian hingga akhir hayat..

Dee said...

happy anniversary zana..moga kalian berbahagia sehingga ke hujung nyawa...amin..

Big Mamma Bukhari said...

selamat ulangtahun perkahwinan yg ke 5 zanna.. semoga kalian saling sama mencintai hingga ke akhir hayat.. ke hembusan nafas yang terakhir.. amin.. insya allah..
psssttt!! kak t bakal sambut wed anniv yg ke 10 tahun ini.. insya allah..
sama2 kita menjaga kebahagiaan dan keharmonian rumahtangga masing2 ye zanna..
sayang zanna..
hv a great weekend ok!!

oli said...

Happy 5th Anniversary....

Mummy Dasy said...

Happy 5th anniversary...moga kekal hingga ke akhir hayat & anak cucu

...sWeeT uMi... said...

happy anniversary tuk zanna n husband...moga kekal berpanjangan...amin

Ena said...

zanna
epi enibeseri day...
moga hubungan kekal sehingga akhir hayat dan moga cepat2 tambah korum ihiks...

☆ lieya latif ☆ said...

zana, sori lambat wish, aku barumasuk opis ari nie....

wei, hepi anivesari tau....excited aku, semoga korang bahagia selamanya...dan dikurniakan zuriat yg soleh dan solehah...amin....

5 tahun tu zana....tak sangka kan....rase cam jap jek...tgk laa batrice pun dah besar.....tahniah lagi sekali ......

wei teruje aku tgk batrice menyelam tu...kemain berani minah cute tu kan....nanti aku lik kluang kite gi same2 nak....mesti 'menjadi' trio anak dare kite kalo main air same2 kan....tapi time tu wajib kite pun turun splash2 sekali tau!!! he hehe he

Norsham said...

happy 5th anniversary to both of u. semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat dan dikurniakan anak² yg solehah + soleh. amin
sama lah kita yer zana. akak pon thn ni dan bulan ni cukup 5thn kawen. harap² buleh jd isteri solehah yer ; )

Syasmeen said...

sori lah zana lmbt wish to u br leh bc blog kwn2 td bz ckit anyway Happy 5th anniversary to both of you...Semoga ikatan perkahwinan akan kekal hingga akhir hayat dan cpt2 lah tmbh lg sorg aik utk batrice lak heheheh...

Sham Ummi Echa said...

hepi 5th anniversary to zana n hubby.. semoga kekal bahgia hingga ke akhir hayat..

~~ciklinn~~ said...

hepi anivesari..... semoga jodoh berkekalan hingga akhir hayat..aminnn

Nur a.k.a admansyah said...

Hepi 5th anniversary Zanna...

Moga kekal ke akhir hayat yea!

Salam sayang utk Batrice!

yong ibu chem said...

happy anniversary zana..

semoga kalian berdua kekal bahagia hingga ke hujung nyawa..aminnn!

5 tahun dah korang ye..aku baru 3 tahun..

.:nhalilah:. said...

hepi anibesari ye zana.. yg ke 5.. moga kakal bahagia hingga akhir hayat.. :)

farah amoi said...

haaaahhhhh! ni nak marah ni!
kak farah baru nak blajar
ko dah buat dahhh


tolong !
tolong ajari aku
cara buat org xleh rite click kar blog kita !!!!!

alaa...yg bile aku klik td
kuar...."neno..neno...gatai tangan !!"

farah amoi said...

hahhhh
nih baru nak komen pasal entry

hapyy...happy !!!
happy 5th weds anniversary...
dulo ko & hubby nampak kurus yea

skang pon hubby ko still maintain...ko jer yg ter- skit..bahgia la katakan!
laki kasi makan cukup la kata kan!

:)

kami nye pon 5th jugak
coming august nih!!!


wooow.....best nye batrce layan pool
ko mana zana? x nampak batang kaki pon..?

mmm..hubby ko zanna....pakai suit mngalahkan org nak nyelam ke dasar laut dalam...complete set tuh..
sibaik x pakai tong oksigen bagai !

anyways..once again
happy 5th weds anniversary for both of u!!!

EraNaZeErA.. said...

HAPPY ANIBERSARY...

SEMOGA BERKEKALAN DAN BAHAGIA HINGGA HUJUNG NYAWA.... DAN BERTAMBAH AHLI KUARGA....

♥ Cik Puan Mimi ♥ said...

re: zana, emily ada la.. cuba tengok masa acara cake cutting tu.. kan akak tengah dukung emily.. haritu dia demam, tak mau langsung dengan akak, asyik berkepit jerk dengan papa dia.. tapi masa cake cutting tu papa dia snap gambar, tu yang akak dukung dia plak

Linda Latip said...

Tahniah Zana & Hubby!! dah 5 thn yer..nmpk makin hepi! seronoknye dh msuk 5 ..kami ni nk msuk 3 pn dh rasa lama sgt..kekeke..celebrate katne ni? Batrice bg adiah pe kat mama & papa?

zana, takdek rezeki nk jupe artu kan.tkpe..lenkali kami trn sana kite jupe lg ye..tkpon zana trn KL plak hehehe

aimi @ kamalina said...

dah 5 thn... TAHNIAH!!! semoga berkekalan hingga ke akhir hayat.... blh la tsmbah sorang lagi ni..baru lebih erat... InsyaAllah.. hehehe..

eija28 said...

sekejap jerk rasa dah 5 tahun yerk....slmt ulangtahun perkahwinan....moga kekal ke akhir hayat!!!

ILA said...

Happy 5th Anniversary... Semoga berbahagia hingga keakhir hayat!!

ai said...

SELAMAT ULANGTAHUN...SEMOGA AKAN KEKAL BAHAGIA HINGGA KE AKHIR HAYAT. AMIN....