CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, March 04, 2009

WEEKEND KAMI

Weekend we'll tak kemana
just memerap kat rumah.....laling hubby jer yg dok kuar dari after lunch sampai ke petang
jumpa kawan.......minum2....i & batrice.........terperap kat rumah..
soo boring

I masak this weekend. Laling hubby requested.
tp masak simple2 jer.......i kan tak reti nak masak2 sgt nie
janji perut i kenyang.......perut laling hubby pun kenyang
udah ler........

I buat ikan caru bakar.......
senang and cepat...........blend sumer bahan2 ngan air asam jawa (cili padi + bwg merah + bwg putih + halia) letak garam + gula + pak aji no moto
pastu curah atas ikan.......bakar......... siap.

hasilnya...................tidak mengecewakan tekak i!

Lepas tu i goreng ayam. Buat ayam masak kicap.

tinggal 2 ketul baru i ingat nak snap.......

xde sayur........tp i buat sup cendawan + telur.........sgt sedaaapppp..........di tekak i.

time for makan............i tak amik gambar i & laling hubby makan. Tp i kan mmg ada model.......so, harus ler gambar model tu yg i publish kan......

I dlm mood SENTAP minggu nie....!!!!!


17 Kata Mereka:

Su Hana said...
This comment has been removed by the author.
Su Hana said...

... ala masak simple2 pun ok apa..janji tekak kite sedap..hehehe.. lamanya ko sentap..

Mummy Dasy said...

alamak my fav. tu sup cendawan+telur sedapnye..slurpp..

mrs khairul said...

sedapnya ikan bakar..weh yg pntg hubby ko n d lil princes tuh ske air tgn ko tau..hah tu yg pntg..aku bab bakar ikan mmg mls..aku soh hasben yg buat sbb aku mls lma2 kt stove tuh..rimas n pns u.pastu haben aku complen lah beli oven mahal2 xnak guna...hheee..kalo guna oven rsnya tak sma kn ngan bakar atas api..

Anonymous said...

mood sentap n3 pun cam tersentap pendek jek hihihi... masak lebih sikit pos ke umah cik mya yer..

☆ lieya latif ☆ said...

eh lauk2 ko ni kire okey la zana oi....sedap tu...kombinasi yg masyuuuuk......he he he he

ni ape hal sentap2 ni....meh citer sikit meh....

Unknown said...

ikan bakar tu nampak sedap.. selalunya akak kalau bakar, tak de balut2 dengan daun pisang atau aluminium foil tu.. tak koser.. akak bakar terus atas kuali.. hehehe..pastu cecah air asam.. tapi akak tengok kau punya ikan bakar tu wow!! nampak marbeles la..

ler... apahal lak sentap2 ni.. ada ker yang menyakitkan hatimu wahai zana...

Unknown said...

sdap nmpk ikan bakar tu...

jgn la sentap2 k...


p/s: akak org tggroh nam.slalu gak g tanjung leman tu

wanie said...

sedapnye ikan bakar tu....lauk2 camni pun dah berselera makan..

asal zana sentap ni?

Big Mamma Bukhari said...

mmg pandai adik kak t sorang ni masak.. terlior dok tgk menu zanna kali ni..
kenapa tersentap tu? sape yg buat zanna tersentap? meh kak t siku muka dia.. biasa kaynat2 orang nie..!!

Signorina Syima said...

uih...sedap betul... walaupun simple je... ni yang buat lapar balik ni..

kak... sy tukau url... ni link baru
http://herewith-syima.blogspot.com

Hirda Ibrahim said...

zana,
aku terliur tgk sup cendawan telurmu itu....
kalu x mnyusahkan buleh x ko emailkan resipe dia?? ;)

ko sentap kat sapa ni? aku pun last 2 weeks minggu sentap aku gak...

Sham Ummi Echa said...

ni ko kata menu simple..bg aku ni da mabeles abis dah... dapnyer ayam goreng kicap tu..menggiurkan tekak aku nih..

ni naper la sentap nih...igtkan aku jer yg kena berSENTAP tiap2 jumaat..hhheheheh...aku wat lwk bodow...saper wat ko nih..meh bitau aku..biar aku blasah dia..chewah

Jasfyra said...

aku suka mkn menda2 simple gini zana..tp simple2 pon bnyk je aku mkn.pelik betol ah..bayangkan kalo tak simple..hmm..hahahaha

sentap eh...sabar ek..kes aritu eh?

yong ibu chem said...

hehehehehe zana, kau pun dah terkena penangan sentap cam aku gak?? kehkehekehe jom kita belasah itu orang! muahahahhaa siapa tah..aku pun tak tau..

weh..dlm pada kau kata tak pandai masak, aku tgk dasat tu ikan bakar kau. tgk je cam dah sedap habis wooo!

sup cendawan + telur tu mesti best!

Kapten Luffy said...

apa yg ko sentap tu kak oiii

attyfir said...

terliur ngk ikan bakar..tuh..