CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, March 17, 2009

Makan Malam.............

Ada pasar malam @ Kg. Melayu .............. gerimis2 plak tu.......pekena Yong Tau Fu pun shodap nie !

Gagah ler i ke pasar malam berdua ngan Batrice coz' laling hubby ker Simpang Rengam ambil dokumen ngan member dia. I malas nak ikut............dari Simpang Rengam balik ke Kluang pastu nak ke Simpang Rengam lagi.........minta ampun............biar ler i redah gerimis ke pasar malam berdua ngan Batrice ........ada gark pekdahnyer............

So............mmg niat nak membeli Yong Tau Fu saja............beli, pusing sekejap.......terus balik. Sempat gark ler rembat 2 helai tudung ekin jenis selendang cam yang Kak Ai beli tu.........he he he.....jadiler kan................sampai2 rumah, laling hubby dah tiba dulu...........

Gitew ler rupa Yong Tau Fu yg menjadi pujaan tekak i nie kan.......shedappp.....nak2 makan time panas2 tu ..........so, banyak tu dah RM7.............boleh lah.......janji sedappppp...............

Berebut2 ko makan............camtu ler........bila beli sikit, berebut2 sampai x cukup........tp bila beli lebih........mula ler membazir x habis..........

Anak dara sorang tu.........sampai ke titisan terakhir ko menghirup kuah............nampak nyer sejak tukar susu nie.......selera makan Batrice bertambah sikit ......syukur alhamdulillah ........ harap2 gebus balik ler anak dara i tu kan...........rindu ngan pipi bak pau di layang dia tu ...........

~ slurp.........~

~ nyum nyum nyum ~

~ ahhhh..................~

~ again ~

~ermmmm........~


~ one more time........~


~ mama........abis ~

Kalu dah rupa gaya di atas makan nyer tu...........so, sebelum tido mmg wajib tukar baju ler.......cam biasa arr kan.....budak kecik nie......kalu tak berpasang sehari baju dia........mmg x sah......nasib ler sekarang nie zaman washing machine.....buatnyer mcm zaman I kecik2 basuh baju secara manual.......mau pengsan I kerja nak membazir baju anak jer.........
Wajah2 terakhir sebelum mengucapkan SELAMAT MALAM SUMER................he he he he


18 Kata Mereka:

rasp said...

bila sejuk2 pekena sup2, yong tau foo mmg layaannn aaa..

tengok batrice makan berselera tul...

mama mya said...

fuyoo batrice cukup berselera yer.. suka nengok kalau budak2 suka makan.. cik mya lak x berapa nak makan manyak nak main jek..

liwaniel said...

berselera nye batrice makan yong tau foo tu...seronok kan kalau budak2 ni berselera makan

Dee said...

sedapnyer aku tgk ytf ko tu zanna..batrice suka ek ytf..meh ikut auntie dtg kl..auntie banjer ytf terbaik nyer kat batrice..

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah dari Pak Karamu

neezareef said...

sedapnye zana...
YTF...isk isk...blink2 mata tgk isinye tuh

Cik Puan Mimi said...

zana, laki akak pun suka makan yong tau fu.. akak kureng sikit.

tapi memang mahal la yong tau fu ni.. walaupun amik sikit beberapa ketul jer tapi mak aih, sekali kena, paling2 murah pun mesti RM5.. teruk betul..

sekarang ni batrice minum susu apa zana. ialah kot2 boleh tukar jugak.. sebab tengok batrice selera jer makan.. dah macam mia dan mija la plak. seronok tengok batrice menghirup kuah sup tu..

aimi @ kamalina said...

aksi menghirup sup tu sama cam anak teruna kat rumah ni je... blh geng ni...

SUZIE APAI said...

owhhh..nk try la g psr mlm kt kmg melayu....

Cik Puan Mimi said...

re:- laaa emily pun minum susu sustagen gak.. perisa vanilla lagi.. memang sedap giler, harum jer bau vanila.. batrice minum yang vanila ke original..

lupa nak cakap, tengok batrice hirup kuah sup tu macam iklan maggie yagn dulu2 tu. heheh

ai said...

terjebak jugak ngan selendang iken tu ye zana..hihih..sweet je kan? ;P

wei, style batrice hirup kuah sama ngan ely. dah le tu, baju purple tu pon sama cam ely punye! hihihi

Idida Aziz said...

geram k ida nengok batrice dok hirup yong tau foo cgitu sekali....kalu la nafisa nak makan sampai abis gitu bahagianya hidup ku..

rambut batrice makin itam dh tu..xlama lagi bole la ikat rambut dh....raya ni bole lah kita sama2 melaramkan mereka....hehehhe

~~ciklinn~~ said...

betul2 sedap tu dikk..kalu dah batrice pun menjilat mangkuk hahahha..

dik tgok baju purple batrice tu ..tingat aisy masa kecik2 sbb dia pun ada baju tu.... comellkan baju tu...

Puan Iza said...

berseleranya tgk batrice makan yong tau fu tu...kalo haikal jgn haraplah nak mkn berselera camtu....

sedapkan mkn panas2 tu...nak2 hari ujan lak...fuhhh!

eija28 said...

beselera betul eija tgk batrice hirup sup yong tau foo tu...lama x pekena yong tau fu nie....tp harga siap ler...x leh mkn selalu....skrang batrice dah ada selera nak mkn erk....sempat lg ko rembat tudung ekin erk zana....

mrs khairul said...

weh aku nak komen entry batrice pakai tudung tuh..aku terMISS

ank dara ko mmg terserlah ayu dia bila pakai tudung..muka dia tersgtlah iras mama dia yg d vogue tuh..aku rs kan bila dia beso nnt sure dia lawa giler kan..like mother like doter lah auntie..hehehe..

farah amoi said...

gilo tul!!
aku taip panjang lebar...panjang cam esei
skali ilang !!!!!!
memang sial ler broadband nih !!!!


wei...akak pon hantu yong tau foo tau
tp tuh 6~7 bulan yg lalu..
slalu nye akak beli yg kuah itam tuh
jarang beli yg SUP nye


selalu nye kalau beli...asyik buang je
sbb x abis makan atau x sempat makan langsung
ye la...tau aje le kalau ke pasar malam
beli pelbagai makanan
atlast, x sempat makan ponnnnnn

Sham Ummi Echa said...

aku x penah mkn yong tau fu yg kuah sup ni tau.. biasa aku mkn yg kuah kaler cekelat tu.. heheheh..x tau apa nama dia..

batrice pakai susu apa skang.. alhamdulillah kalo dia da selera mkn skang.. echa pon da mkn gemok skang.. tp ari ni dmm la plak.. harus susut sket bdn dia nnti..huhuhu